DINA 100 VIKTIGASTE DAGAR PÅ EN NY MARKNAD!

Det viktigaste vi har är våra kunder och partners. De betalar våra kostnader och bidrar till vår vinst. Det gäller att ge dem den omsorg de behöver för att de skall bidra så mycket som möjligt.

Att få partners att sälja är alltid knivigt eftersom de sitter utanför din organisation och ofta har fler huvudmän att ta hänsyn till samtidigt.  Devisen att minsta motståndets lag gäller är en klok utgångspunkt. En partner säljer helst de produkter och tjänster han/hon tjänar mest på i förhållande till arbetsinsats. Det är din uppgift att se till att detta blir verklighet för dina produkter/tjänster.

När du etablerat en ny partner har du en begränsad tid på dig att uppfylla din del av avtalet för att etablera ett grundmurat förtroende. Nu gäller det att vara strukturerad, påläst, handlingsorienterad, pedagogisk och serviceinriktad.  Ju större “armbågsutrymme” du kan skapa i din partners organisation ju mer kommer försäljningen att öka.

Ett bra tips är att följa en introduktionsplan. Denna skall du ha förberett tillsammans med din partner när avtalet om samarbete skrivs på. Om detta görs rätt kommer du att spara mycket resurser och snabbare komma till lönsamma försäljningsvolymer.

Med andra ord använd de första 100 dagarna till att bana väg för de kommande 1000!

Posted by: Olle Hasslöf Managing Partner InterXpandia

KONTAKTA OSS GÄRNA

Kommentarer? Vill veta mer?



KONTAKT